Lépj túl a határaidon

90 perc
Minden szintnek

Egy Vinyásza Flow órán az oktató egymás után fűzi a pózokat, így létrehozva egy áramlást ászánából ászánába. Az óra ritmikus, a mozdulatok a légzés ritmusával összehangoltan születnek meg. Ahogy a gyakorló egyre jobban figyel a légzésére és a mozdulatokra, úgy találja meg a befelé figyelés képességét is.

Annak ellenére, hogy egy Vinyásza óra fizikailag kihívó is lehet, egyszerre finom és gyengéd is.

Más jóga stílusokkal ellentétben, mint például Ashtanga vagy Bikram, Vinyásza órák nem egy előre meghatározott sorozat alapján mennek. Nincs két egyforma óra. A sorozatok kreatívak, intuitívak és sokszor játékosak is.

Vinyásza óra hatásai:
  1. Mozgásterjedelem növelése az foglalkozáson az egész testeddel dolgozol és sokszor olyan irányba mozdulsz, amelyet egyébként nem tennél meg.
  2. Egészség megőrzése, visszaszerzése egy Vinyásza óra nagyszerű kardió edzés, a lélegzettel dolgozás erősebbé, egészségesebbé tesz.
  3. Izomerő növelése a kitartó gyakorlás izmaidat a test minden pontján, beleértve a mélyizmokat is, megerősíti. Mivel az egész testeddel dolgozol ez az izomerő kiegyensúlyozott lesz.
  4. Stress csökkentése egy vinyásza óra lényegében egy mozgásmeditáció. A ritmikus mozdulatok megnyugtatják az elméd, így lehetővé válik a befelé figyelés. Segít, hogy a test és az elme között létrejöjjön egy harmonikus kapcsolat, megnyugtatja az idegrendszert, ami által a stressz nagy mértékben csökkeni fog.
  5. Kapcsolat a lélegzettel Lélegzetünknek hatalmas ereje van a fölött, hogy mennyire érezzük jól magunkat. Ha veszélyben vagyunk, visszatartjuk a lélegzetet, ami több adrenalin és kortizol (stressz hormon) termelést fog eredményezni. Ez segít a vészhelyzeten átjutni, de egyben rossz érzéseket is eredményez. Amikor újra kapcsolatba kerülünk lélegzetünkkel, ez segít, hogy átjussunk fájdalmakon, félelmeken, kellemetlen helyzeteken. Ezzel túljutunk mind fizikai, mint mentális problémákon, visszanyerve jó közérzetünket.