Örömteli gyakorlással indítsd a napot

Ha változtatni szeretnél, felejtsd el a teljesítménykényszert, a testtel való küzdelmet, kezdd el a jóga gyakorlását! Egy jó választás lehet a Hatha jóga, ha az alap ászanákat szeretnéd elsajátítani, gyakorolni. Általa fejlesztheted, erősítheted a testet, mely során hajlékonyabbá és ügyesebbé válsz, javul az állóképességed, szebb lesz a testtartásod, nő a tüdőkapacitásod. A kitartó gyakorlás során egyre könnyebben tudsz majd befelé figyelni, tudatosan a jelenben maradni. Ez egy fejlődési folyamat, türelmesnek kell lenned magaddal.

A gyakorlás során megtanulsz magadra figyelni, érzékelni, hol vannak a fizikai határaid és tiszteletben tartani őket. Elsődleges fontosságú a nem ártás (ahimsza) megtanulása, legelőször is saját magad irányában. Csak ennek betartása után jöhet a következő lépcső, a fejlődés mind testi, mind szellemi szinten.

A hatha jóga gyakorlása során elsajátíthatod, fejlesztheted a figyelem irányítását, összpontosítását, aminek a jógaszőnyegen túl, a mindennapi tevékenységeid során is nagy hasznát fogod venni. Ez egy hosszú út eleje, hogy egy teljesebb, boldogabb életet élj a jóga segítségével, és egyre jobban megismerd önmagad.

Ennek a jóga irányzatnak a gyakorlását ajánlom a kezdőknek éppúgy, mint azoknak, akik régebb óta jógáznak és új tapasztalásokra vágynak.

Az óra felépítése:
  1. rövid ráhangolódás, befelé figyelés
  2. bemelegítő gyakorlatsor
  3. ászanák gyakorlása segítő instrukciókkal
  4. relaxáció/meditáció
A Hatha jóga hatásai:
  1. Erősíti, nyújtja az izmokat, mozgékonyabbá teszi az ízületeket, növeli a mozgástartományt
  2. Javítja az egyensúlyt és a testtartást
  3. Növeli a szervezet vitalitását és ellenálló képességét
  4. Serkenti a perifériás (végtagok) keringést
  5. Kedvező hatást gyakorol a belső szervek működésére
  6. Testileg és szellemileg egyaránt serkentőleg hat
  7. Nyugtatja az idegrendszert
  8. Energetizálja és harmonizálja a csakrák működését
  9. A légzést lassítja, hatékonyabbá teszi